menuordersearch
digi-ic.ir

هیوندای سانتافه 2020؛ شاسی بلندی تا دندان مسلح ,

جستجو
۱۳۹۹/۱/۳۰ شنبه
(0)
(0)
هیوندای سانتافه 2020؛ شاسی بلندی تا دندان مسلح
هیوندای سانتافه 2020؛ شاسی بلندی تا دندان مسلح

هیوندای سانتافه 2020 با رشدی همهجانبه روبرو شده و به مالکانش امکان برخورداری از یک کراس اوور میان-سایز دو ریفه (پنج نفره) بسیار شایسته با تجهیزات کاملا رضایتبخش را ارائه داده است. این خودرو با حریفانی همچون هوندا پاسپورت و نیسان مورانو رقابت جذابی را ایجاد کرده و از نظر تجهیزات رفاهی-ایمنی کاملتر از آنها ظاهر شده است.

هوندای سانتافه جدید

بهرهمندی از امکانات رفاهی - ایمنی گسترده و حضور برخی آپشن‌‌‌‌های لوکس همچون تهویه صندلی‌‌‌‌های جلو، نمایشگر دید اطراف و سانروف بزرگ پانوراما، این خودرو را به یکی از مجهزترین گونهها در بین همنوعان خود تبدیل کرده است. شمایل زیبا و کابین جذاب سانتافه یکی دیگر از دلایل برتری آن نسبت به رقبا به شمار میرود.

هوندای سانتافه 2020

تنها انتقاد ما نسبت به هیوندای سانتافه 2020 حول عدم عرضه پیشرانه توربوشارژ برای نسخه‌‌‌‌های پایه این خودرو شکل گرفته است؛ چرا که اکثر رقبا توانی در حد پیشرانه توربوشارژ از خود ارائه دادهاند. با این حال میتوان گفت که سانتافه 2020 یک شاسی بلند میان-سایز دلپذیر با ارزش بسیار ارزش خرید بسیار مناسب و گارانتی طولانی مدت است.

هوندای سانتافه 2020

هیوندای سانتافه 2020

پیشرانه و توان فنی هیوندای سانتافه 2020

هیوندای سانتافه 2020 به طور استاندارد از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر نیرویی معادل 185 اسب بخار و 241 نیوتن متر گشتاور دریافت میکند که برای یک شاسی بلند میان سایز چندان کافی به نظر نمیرسد. همچنین یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را به سمت چرخ‌‌‌‌های جلو بر عهده دارد. البته سامانه تمام چهار محرک نیز به صورت سفارشی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

هوندای سانتافه 2020

میزان مصرف سوخت پیشرانه این خودرو در سطح شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با 10.7 و 8.1 و 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. سامانه تمام چرخ محرک این اعداد را تا 11.2 و 8.7 و 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر افزایش خواهد داد. شتاب صفر تا صد این نسخه نیز معادل 9.4 ثانیه اعلام شده است.

هیوندای سانتافه 2020

از سوی دیگر مدل‌‌‌‌های SEL و لیمیتد سانتافه 2020 میتوانند به یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز شوند. این پیشرانه قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت و 359 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. مصرف سوخت این مدل در شهر کمی افزایش داشته و به ارحام 11.7 لیر در هر صد کیلومتر در مدل دیفرانسیل جلو رسیده است.

در صورت تجهیز خودرو به سامانه تمام چرخ محرک، مصرف سوخت سانتافه 2020 توربو در سطح شهر تغییر نخواهد کرد اما ارقام مرتبط با مصرف جاده و نیز مصرف در سیکل ترکیبی به 9.04 و 10.69 افزایش خواهند داشت. این آمار تقریبا مشابه میزان مصرف سوخت برخی رقبا نظیر شورولت بلیزر و هوندا پاسپورت به نظر میرسد اما حریفانی همچون نیسان مورانو و فورد ادج نسبت به هیوندای سانتافه از مصرف سوخت کمتری بهره میبرند.

هیوندای سانتافه 2020

امکانات و تجهیزات

سانتافه 2020 نسخه تحت سه نسخه SE، SEL و لیمیتد روانه بازار خواهد شد. در این بین نسخه SE به عنوان مدل پایه با ب‌‌‌‌های 26,995 دلار از امکاناتی به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

رینگ‌‌‌‌های آلیاژی 17 اینچی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو و تشخیص عابر پیاده، حرکت بین خطوط، آینه‌‌‌‌های نقطه کور، هشدار عدم هوشیاری راننده، دوربین پشتیبان، نمایشگر 7 اینچی + اپل کارپلی و اندروید اتو، روکش صندلی پارچهای، نوربالا خودکار و چهار عدد پورت USB.

هیوندای سانتافه 2020

سانتافه 2020

نسخه SEL با ب‌‌‌‌های 28,745 دلار به عنوان مدل نیمهفول هیوندای سانتافه 2020، علاوه بر تجهیزات مدل پایه به مواردی همچون: هشدار ترافیک پشت سر، مانیتورینگ نقطه کور، سامانه کمکی خروج ایمن، چراغ‌‌‌‌های مه شکن، ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده 8حالته برقی، رادیو اچ دی و ماهوارهای، سامانه اورژانس بلو لینک و خدمات از راه دور هیوندای مجهز شده است؛ همچنین تجهیزات سفارشی مانند: صندوق پران هوشمند، رینگ‌‌‌‌های آلیاژی 18 اینچی، تهویه اتوماتیک دوگانه، شارژر وایرلس، سقف پانوراما، چراغ‌‌‌‌های ال ای دی و صندلی سرنشین ۸ حالته برقی در اینجا قابل سفارش هستند.

هیوندای سانتافه 2020

از سوی دیگر مدل لیمیتد به عنوان نسخه فول آپشن با ب‌‌‌‌های 36,745 دلار علاوه بر تجهیزات دو نسخه فوق، از موارد زیر نیز بهرهمند خواهد بود:

تهویه صندلیها، سنسور باران، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌‌‌‌های عقب، پریز برق ۱۱۵ ولت، صندلی مقاوم و بهروزرسانی شده راننده، هداپ دیسپلی، دوربین دید اطراف و نقاط کور، نمایشگر ۸ اینچی و رهیاب یکپارچه.

همچنین برخی از برخی تجهیزات ایمنی دیگر نظیر: ۶ کیسه هوا، ترمز ضد قفل و سامانه کنترل کشش و پایداری نیز در هیوندای سانتافه 2020 موجود خواهد بود.

هیوندای سانتافه 2020

تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه 2020

پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ با نرمی و قدرت بالا سانتافه را به پیش میبرد و توان آن از دور‌‌‌‌های پایین در دسترس است. واکنش‌‌‌‌های جعبهدنده ۸ سرعته اتوماتیک نیز نسبتا سریع و دقیق به نظر میرسد. در حالت اسپرت میزان دقت و سرعت گیربکس در تعویض دندهها به طرز قابل توجهی افزایش نشان میدهد؛ عملکرد سامانه استاپ استارت نیز بسیار مناسب و عاری از هرگونه لرزش و سر و صدای اضافی است.

هوندای سانتافه 2020

سانتافه 2020

اگرچه پیشرانه استاندارد ۲.۴ لیتری را امتحان نکردیم اما احتمالا آن مدل تا حدودی از کمبود توان و قوای پیشبرنده رنج ببرد. نسل جدید سانتافه تعامل بهتری با ناهمواری‌‌‌‌های سطح جاده نسبت به مدل‌‌‌‌های پیشین از خود نشان داده و سواری با کیفیتتری را به سرنشینان خود اعطا میکند که البته به خوبی رقبای سطح اول در این کلاس نخواهد بود.

هیوندای سانتافه 2020

ارتفاع پایینتر داشبورد نیز سبب شده تا دید به جلو مقداری افزایش یابد. متریال کابین از نوع بسیار مرغوب بوده و میزان گنجایش آن به ویژه در صندلی‌‌‌‌های ردیف عقب هیچ محدودیتی برای حاضران قائل نشده است. حجم صندوق عقب نیز معادل 1016 لیتر است که کاملا مناسب جای دادن اسباب و وسایل مسافرت‌‌‌‌های خانوادگی خواهد بود.

مزایا:

تجهیزات ایمنی ممتاز
صندلی‌‌‌‌های فوقالعاده راحت عقب
تکنولوژی‌‌‌‌های اطلاعات سرگرمی فراوان و آسان-کاربرد
کابین بسیار چشمنواز
صندوق بار بزرگ
گارانتی طولانی مدت
معایب

فقدان پیشرانه توربوشارژ در نسخه‌‌‌‌های پایه
ظرفیت یدککشی ناکافی
مصرف سوخت نسبتا زیاد