menuordersearch
digi-ic.ir

نگاهی به عملکرد استارتاپ‌‌‌‌‌های مورد حمایت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر ,

جستجو
۱۳۹۹/۲/۱ دوشنبه
(0)
(0)
نگاهی به عملکرد استارتاپ‌‌‌‌‌های مورد حمایت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر
نگاهی به عملکرد استارتاپ‌‌‌‌‌های مورد حمایت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر

سال ۹۶ بود که مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌‌‌‌های اخیر میزبان استارتاپ‌‌‌‌های مختلفی بوده است. اما با شیوع کرونا، استارتاپ‌‌‌‌های فعال در حوزه درمان و آموزش برای عبور از این بحران نقش مهمی دارند. این مرکز فناوری از تعدادی از این استارتاپها حمایت کرده است.

با ورود به چهار سالگی مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر و همچنین شیوع کرونا در کشورمان، نگاهی به تعدادی از استارتاپ‌‌‌‌های فعال در حوزه درمان و آموزش این مرکز خواهیم داشت.

استارتاپ ها

مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر

بهزی
استارتاپ بهزی از اولین تیم‌‌‌‌های استارتاپی در این مرکز فناوری است. این استارتاپ در حوزه عرضه خدمات مکمل درمان شامل آموزش خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و پایش مستمر بیماران فعالیت دارد. در دوره شیوع کرونا، این استارتاپ توانسته به بیماران و کادر درمان، خدمات ارائه دهد. از خدمات آن میتوان به کاهش مراجعات حضوری، آموزش رفتار‌‌‌‌های صحیح خود مراقبتی، مهارت‌‌‌‌های شرایط قرنطینه، پایش و پیگیری علائم افراد برای تشخیص زودهنگام و جمع آوری و حفظ داده‌‌‌‌های کمی و کیفی اشاره کرد.

بهزی با رشد ۳۸۰ درصدی در دوران شیوع کرونا و بیش از ۳۴۲ هزار بار پایش بیماران در این دوران، توانسته خدمات مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران مبتلا به کرونا توسط این استارتاپ کاملا رایگان است.

زوپ
زوپ یکی از دیگر از استارتاپ‌‌‌‌های فعال در حوزه درمان محسوب میشود که مورد حمایت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر است. در روز‌‌‌‌های شیوع کرونا، این استارتاپ توانسته با ویزیت و مشاوره آنلاین، امکان ارتباطی تصویری بیماران با پزشکان را فراهم کند و مراجعه حضوری بیماران کاهش پیدا کند.

زوپ در دوران شیوع کرونا عملکرد موفقی داشته. این استارتاپ در این دوره با رشد ۳ برابری ثبت نام، افزایش ۶ برابری مشاوره‌‌‌‌های آنلاین پزشکی و حضور بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال و ۱۲۰۰ پزشک روبهرو شده. این استارتاپ با کد تخفیف کرونا، مشاوره متنی خود در ارتباط با بیماری کرونا را به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار میدهد.

ایسمینار
ایسمینار در دوران شیوع قرنطینه توانسته رشد ۵ برابری را تجربه کند. کاربران میتوانند توسط این سرویس، بدون حضور فیزیکی در سمینارها شرکت کنند. روزانه حدود ۲۵۰ وبینار در این پلتفرم برگزار میشود و بیش از ۶۰ هزار کاربر فعال دارد. در حال حاضر این پلتفرم ثبت نام بسیاری از وبینار‌‌‌‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد.

این استارتاپ با حمایت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر در سال‌‌‌‌های اخیر رشد مناسبی را تجربه کرده. توسط این پلتفرم میتوانید به تجهیزات موردنیاز خود برگزاری وبینار آنلاین دسترسی پیدا کنید.

اُتیچر
اُتیچر یکی دیگر از استارتاپهایی بوده که با حمایت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر رشد پیدا کرده. این پلتفرم آموزش آنلاین از فروردین 96 فعالیت خود را آغاز کرده و زبانآموزان میتوانند بدون حضور فیزیکی در کلاس، به صورت زنده با اساتید در ارتباط باشند. کاربران میتوانند در این پلتفرم با توجه به رزومه استاد، نظرات کاربران دیگر و هزینه هر جلسه، استاد و کلاس موردنظر خود را انتخاب کنند.

هم اکنون نزدیک به هزار استاد و بیش از ۳۰ هزار زبانآموز از این پلتفرم استفاده میکنند. این استارتاپ با شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌‌‌‌های فیزیکی، امکان برگزاری آنلاین و رایگان کلاسها را برای اساتید فراهم کرده است. اُتیچر با تخفیف ۱۵ درصدی، توانسته در این مدت رشدی ۲۰ برابری داشته باشد.

سامسونگ در دهمین دوره پذیرش استارتاپ‌‌‌‌های ایرانی امیدوار است بتواند حامی ایدهها در عرصه‌‌‌‌های مختلف علاست و به رشد و توسعه فعالیت آنها کمک کند